REGULAMIN NABORU DO 5-LETNIEGO TECHNIKUM W ZESPOLE SZKÓŁ NR 2 IM. PROF. TADEUSZA KOTARBIŃSKIEGO W DZIERŻONIOWIE DLA ABSOLWENTÓW OŚMIOLETNIEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ

Podstawę prawną niniejszego regulaminu stanowi: rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 18 listopada 2022 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół, placówek i centrów (Dz. U. 2022 poz. 2431 z późn. zm.), Zarządzenie Nr 5/2025 Dolnośląskiego Kuratora Oświaty z dnia 29 stycznia 2025 roku w sprawie terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego na rok szkolny 2025/2026 dla kandydatów: do klas I publicznych: czteroletnich liceów ogólnokształcących, pięcioletnich techników, trzyletnich branżowych szkół I stopnia, do klas wstępnych w publicznych:

czteroletnich liceach ogólnokształcących dwujęzycznych,

czteroletnich liceach ogólnokształcących z oddziałami dwujęzycznymi, pięcioletnich technikach dwujęzycznych,

pięcioletnich technikach z oddziałami dwujęzycznymi, na semestr pierwszy klas I publicznych: dwuletnich

branżowych szkół II stopnia, szkół policealnych, czteroletnich liceów ogólnokształcących dla dorosłych, do

publicznych szkół podstawowych dla dorosłych.

§1.1. W postępowaniu rekrutacyjnym do 5-letniego Technikum w Dzierżoniowie można maksymalnie uzyskać 200 punktów, w tym:

1) 100 punktów za wyniki uzyskane z egzaminu ósmoklasisty wyrażone w skali procentowej, zgodnie z zasadą, że wynik procentowy z zakresu: języka polskiego i matematyki, mnoży się przez 0,35, a z języka obcego nowożytnego mnoży się przez 0,3;

2) 72 punkty za oceny z języka polskiego i trzech obowiązkowych zajęć edukacyjnych, otrzymane na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, zgodnie z zasadą:

a) celujący – 18 punktów,
b) bardzo dobry – 17 punktów,
c) dobry – 14 punktów,
d) dostateczny – 8 punktów,
e) dopuszczający – 2 punkty.

3) 28 punktów za:

a) ukończenie szkoły podstawowej z wyróżnieniem – 7 punktów;
b) osiągnięcia w konkursach wskazanych w rozporządzeniu – maksymalnie 18 punktów;
c) osiągnięcia w zakresie aktywności społecznej, w tym na rzecz środowiska szkolnego, w szczególności w formie wolontariatu – 3 punkty.

2. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych w postępowaniu kwalifikacyjnym,

pierwszeństwo ma kandydat:

1) który ma problemy zdrowotne, ograniczające możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia, potwierdzone opinią publicznej poradni psychologicznopedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej;

2) który spełnia jedno lub więcej z kryteriów opisanych w art. 134 ust. 3 oraz art. 131 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz. U. 2024 r. poz. 737), zwanej dalej ustawą.

§2. Do obowiązkowych zajęć edukacyjnych, o których mowa w art. 134 ust. 2 pkt 4 lit. a ustawy, z których oceny wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej będą brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym, należą:

1) w zawodzie technik technik hotelarstwa:

język polski, matematyka, język obcy nowożytny i informatyka;

2) w zawodzie technik programista: język polski, matematyka, język obcy nowożytny i informatyka;

3) w zawodzie technik usług fryzjerskich :język polski, matematyka, język obcy nowożytny i technika;

4) w zawodzie technik żywienia i usług gastronomicznych :język polski, matematyka, język obcy nowożytny i technika;

§3. Terminy związane z postępowaniem rekrutacyjnym:

1) od 19 maja 2025 r. do 23 czerwca 2025 r. do godz. 15.00 złożenie przez kandydata wniosku w tym zmiana wniosku o przyjęcie do szkoły;

2) od 19 maja 2025 r. do 17 lipca 2025 r. wydawanie kandydatom skierowań na badania lekarskie;

3) od 27 czerwca 2025 r. do 08 lipca 2025 r. do godz. 15.00 uzupełnienie wniosku o przyjęcie

do szkoły ponadpodstawowej o świadectwo ukończenia szkoły podstawowej i o zaświadczenie o szczegółowych wynikach egzaminu ósmoklasisty; możliwość zmiany wniosku przez kandydata lub złożenie nowego wniosku;

4) do 08 lipca 2025 r. weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków poświadczanych w oświadczeniach, w tym dokonanie przez przewodniczącego komisji rekrutacyjnej czynności związanych z ustaleniem tych okoliczności;

5) do 15 lipca 2025 r. weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym;

6) 16 lipca 2025 r. do godz. 15.00 podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych do szkoły;

7) od 17 lipca 2025 r. do 24 lipca 2025 r. do godz. 15.00 potwierdzenie woli przyjęcia w postaci przedłożenia oryginału świadectwa ukończenia szkoły i oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu zewnętrznego, o ile nie zostały one złożone w uzupełnieniu wniosku o przyjęcie do szkoły, a także zaświadczenia lekarskiego zawierającego orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu;

8) 25 lipca 2025 r. do godz. 12.00 podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych do szkoły;

9) do 28 lipca 2025 r. wystąpienie do komisji rekrutacyjnej o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia;

10) do 3 dni od dnia otrzymania uzasadniania odmowy przyjęcia – wniesienie do dyrektora odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej;

11) do 3 dni od dnia złożenia odwołania do dyrektora szkoły – rozpatrzenie przez dyrektora szkoły odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej.

§4. Terminy związane z postępowaniem uzupełniającym:

1) od 28 lipca 2025 r. do 29 lipca 2025 r. do godz. 15.00 złożenie przez kandydata wniosku, w tym zmiana wniosku o przyjęcie do szkoły;

2) od 28 lipca 2025 r. do 07 sierpnia 2025 r. wydawanie kandydatom skierowań na badania lekarskie;

3) do 29 lipca 2025 r. weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków poświadczanych w oświadczeniach, w tym dokonanie przez przewodniczącego komisji rekrutacyjnej czynności związanych z ustaleniem tych okoliczności;

4) do 05 sierpnia 2025 r. weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym;

5) 06 sierpnia 2025 r. do godz. 15.00 podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych do szkoły;

6) od 07 sierpnia 2025 r. do 13 sierpnia 2025 r. do godz. 15.00 potwierdzenie woli przyjęcia w postaci przedłożenia oryginału świadectwa ukończenia szkoły i oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu zewnętrznego, o ile nie zostały one złożone w uzupełnieniu wniosku o przyjęcie do szkoły, a także zaświadczenia lekarskiego zawierającego orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu;

7) 14 sierpnia 2025 r. do godz. 12.00 podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych do szkoły;

8) do 18 sierpnia 2025 r. wystąpienie do komisji rekrutacyjnej o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia;

9) do 3 dni od dnia otrzymania uzasadniania odmowy przyjęcia – wniesienie do dyrektora odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej;

10) do 3 dni od dnia złożenia odwołania do dyrektora szkoły – rozpatrzenie przez dyrektora szkoły odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej.

§ 5. Dokumenty rekrutacyjne:

1) kandydat ubiegający się o przyjęcie do szkoły składa w sekretariacie szkoły wniosek, który jest wydrukiem z aplikacji rekrutacji elektronicznej, obowiązującej w powiecie dzierżoniowskim;

2) wniosek oraz inne dokumenty związane z rekrutacją mogą być również przesłane w formie elektronicznej na adres : szkola@zsz. dzierzoniow.pl albo pocztą tradycyjną na adres Zespół Szkół Nr 2 im. prof. Tadeusza Kotarbińskiego W Dzierżoniowie  ul. J. Piłsudskiego 24 58-200 Dzierżoniów lub wrzucone w zaklejonej kopercie do skrzynki korespondencyjnej umieszczonej przy drzwiach głównych budynku szkoły;

3) szkoła nanosi pieczęć wpływu na pierwszej stronie wniosku;

4) kandydaci ubiegający się o przyjęcie do Technikum powinni dostarczyć do szkoły we wskazanym terminie zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kształcenia w określonym zawodzie;

5) pozostałe dokumenty, które należy złożyć w szkole to:

a) świadectwo ukończenia szkoły podstawowej,

b) zaświadczenie o wyniku egzaminu ósmoklasisty,

c) dokumenty świadczące o szczególnej sytuacji ucznia, która daje mu pierwszeństwo w przyjęciu do szkoły w przypadku równorzędnych wyników – który ma problemy zdrowotne, ograniczające możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia, potwierdzone opinią publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej oraz który spełnia jedno lub więcej z kryteriów opisanych

w art. 134 ust. 3 oraz art. 131 ust. 2 ustawy,

d) dyplomy lub zaświadczenia laureatów, finalistów konkursów przedmiotowych i innych konkursów,

e) fotografię w wersji cyfrowej .jpeg dostarczoną w pliku na nośniku elektronicznym do sekretariatu szkoły lub wysłaną na adres szkola@zsz. dzierzoniow.pl i opisaną imieniem i nazwiskiem kandydata.

§ 6. Organizacja informacji o naborze:

1) w szkole funkcjonuje codziennie w godz. od 10.00 do 14.00, a w środy w godz. od 10.00 do 15.00, Szkolny Punkt Informacyjny, którego zadaniem jest udzielanie informacji o wymaganiach stawianych kandydatom podczas postępowania rekrutacyjnego i w trakcie trwania nauki, informacji o wybranym zawodzie oraz o możliwościach zatrudnienia po ukończeniu szkoły;

2) za działalność Szkolnego Punktu Informacyjnego odpowiada dyrektor szkoły;

3) Szkolny Punkt Informacyjny mieści się w sekretariacie

Bookmark the permalink.

Comments are closed.