Międzypowiatowa droga do edukacyjnego sukcesu szkół zawodowych powiatów dzierżoniowskiego, kłodzkiego i świdnickiego

Projekt pn. „Międzypowiatowa droga do edukacyjnego sukcesu szkół zawodowych powiatów dzierżoniowskiego, kłodzkiego i świdnickiego” realizowany jest w terminie od 1.01.2024 do 30.06.2026r. ze środków Unii Europejskiej, w ramach programu Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2021-2027, Fundusz na rzecz Sprawiedliwej Transformacji, Priorytet: 9. Fundusze Europejskie na rzecz transformacji obszarów górniczych na Dolnym Śląsku, Działanie: FEDS.09.03 Transformacja w edukacji.

Wartość całkowita projektu: 22 880 000,40 PLN

Wartość dofinansowania: 17 878 448,40 PLN

Partnerstwo projektowe utworzyło 6 podmiotów – 3 publiczne: Powiaty Dzierżoniowski, Kłodzki, Świdnicki i 3 niepubliczne: Fundacja „Krzyżowa” dla Porozumienia Europejskiego, Sudecka Izba Przemysłowo Handlowa w Świdnicy, Human Partner Sp. z o. o. na rzecz uczniów i nauczycieli z następujących szkół: – pow. dzierżoniowski: Zespół Szkół Nr 2 im. prof. Tadeusza Kotarbińskiego w Dzierżoniowie, Zespół Szkół Nr 3 im. Kombatantów Rzeczypospolitej Polskiej w Dzierżoniowie, Zespół Szkół Nr 1 im. prof. Wilhelma Rotkiewicza w Dzierżoniowie, Zespół Szkół i Placówek Kształcenia Zawodowego w Bielawie – pow. kłodzki: Zespół Szkół Technicznych w Kłodzku, Kłodzka Szkoła Przedsiębiorczości, Noworudzka Szkoła Techniczna- pow. świdnicki: Zespół Szkół nr 1 w Świdnicy, Zespół Szkół im. Jędrzeja Śniadeckiego w Żarowie, Zespół Szkół w Strzegomiu, Zespół Szkół Mechanicznych im. Mikołaja Kopernika w Świdnicy, Zespół Szkół Hotelarsko-Turystycznych im. Tony Halika w Świdnicy, Zespół Szkół Ekonomicznych Im. Wincentego Stysia w Świdnicy, Zespół Szkół Budowlano Elektrycznych im. Jana III Sobieskiego w Świdnicy.

Główne cele projektu to:  kształtowanie i rozwój kompetencji, kwalifikacji i umiejętności uczniów szkół kształcenia zawodowego z obszarów górniczych na Dolnym Śląsku w celu dostosowania ich do wymogów współczesnej gospodarki opartej na zielonych i cyfrowych kompetencjach w Zintegrowanej Strategii Umiejętności 2030 i kierunków działań w Agendzie na rzecz zrównoważonego rozwoju 2030, rozwijanie umiejętności zawodowych i społecznych kadry pedagogicznej i zarządzającej m.in. w obszarze zielonej i cyfrowej transformacji, w tym wykorzystania nowoczesnych narzędzi TIK i AI oraz w zakresie edukacji włączającej.

Działania projektowe: staże dla uczniów, kursy, szkolenia i inne formy wsparcia dla uczniów przygotowujące ich do podjęcia nauki na wyższym poziomie edukacji i rozwijające kompetencje kluczowe, rozwój współpracy z uczelniami wyższymi, udział w edukacyjnych projektach regionalnych i ogólnopolskich, doradztwo edukacyjno – zawodowe prowadzone we współpracy z pracodawcami, rozwijanie cyfrowych umiejętności w oparciu o DigComp 2.1, wykorzystanie immersyjnej technologii VR w praktycznym kształceniu zawodowym, rozwój kompetencji zielonych w oparciu o GreenComp, zajęcia zakresu rezyliencji, komunikacji społecznej i wewnętrznej w tym radzenie sobie ze stresem, trening umiejętności społecznych, walka ze stereotypizacją płciową, wsparcie umiejętności zawodowych i społecznych kadry pedagogicznej, dostosowanie szkół do potrzeb uczniów z niepełnosprawnością, zakup wyposażenia TIK, STEAM.

PODSUMOWANIE III PROJEKTU w ramach Akredytacji

Zrealizowanego w ramach programu Erasmus+ który był realizowany w II półroczu roku szkolnego 2024/2025 w Zespole Szkół Nr 2 im. prof. Tadeusza Kotarbińskiego w Dzierżoniowie o numerze: 2024-1-PL01-KA121-VET-000203959 W  Zespole Szkół Nr 2 im. prof. Tadeusza Kotarbińskiego w Dzierżoniowie od 10 grudnia 2024r. rozpoczęto działania związane z przygotowaniem młodzieży do realizacji staży w Splicie w Chorwacji w terminie: 27.04. – 16.05.2025r. oraz w Genua we Włoszech w terminie: 04 – 24.05.2025r. Staże, w formie praktyk zawodowych, były realizowane … Czytaj więcej

Profilaktyka zdrowia psychicznego w szkole –

myślimy pozytywnie, działanie 3.25 Od marca 2025r. w czasie spotkań z profilaktyki zdrowia psychicznego uczyliśmy się jak dbać o dobrostan psychiczny, co na niego wpływa i jak on wpływa na nasze funkcjonowanie. Wspólne spotkania  to praca pełna empatii, i pracy nad otwartością, holistycznym dbaniem o zdrowie, o siebie i otoczenie.W czasie spotkań, wspólnie przechodzimy przez różnorodne aspekty wpływające na zdrowie psychiczne zarówno dzieci i młodzieży oraz osób dorosłych z ich otoczenia. W pracy wykorzystywaliśmy diagnozy, multimedia, karty pracy. Zajęcia … Czytaj więcej

SZKOLENIE/WARSZTATY Z MONTAŻU FILMU

W dniu 19 maja 2025r. zostało przeprowadzone szkolenie przez panią Emilię Sarasvati –  w ramach projektu „Nowoczesne kształcenie zawodowe- nowe możliwości” nr projektu FEDS.08.01-IZ.00-0022/23. Szkolenie obejmowało części:  teoretyczną i praktyczną, w trakcie których uczniowie zostali zapoznani z następującymi zagadnieniami: – Sprzęt do nagrywania, –  oprogramowanie do montażu, – formatowanie video, – podstawy edycji video,  – praca z dźwiękiem, –  rodzaje montażu filmowego,  oraz  wykonali: –  krótki materiał audiowizualny , – selekcję  ujęć i ich montaż przy użyciu … Czytaj więcej

Fryzjerstwo

W ramach projektu „Nowoczesne kształcenie zawodowe- nowe możliwości” nasza szkoła biorąc udział w projekcie oferuje uczniom możliwości uczestnictwa w specjalistycznych zajęciach z fryzjerstwa, które koncentrują się przede wszystkim na rozwijaniu praktycznych umiejętności. Zajęcia prowadzone są przez  panią Roksanę Świtalską- doświadczoną specjalistkę w dziedzinie pielęgnacji i stylizacji włosów. Uczniowie pracują z nowoczesnym sprzętem fryzjerskim, uczą się metod pielęgnacji włosów, a także zdobywają wiedzę i umiejętności w zakresie różnych technik przedłużania włosów. Głównym celem tych zajęć jest wyposażenie uczniów … Czytaj więcej

Zajęcia specjalistyczne z kosmetologii- kreowanie wizerunku zewnętrznego realizowane  są w ramach projektu „Nowoczesne kształcenie zawodowe- nowe możliwości”

Zajęcia specjalistyczne z kosmetologii- kreowanie wizerunku zewnętrznego realizowane  są w ramach projektu „Nowoczesne kształcenie zawodowe- nowe możliwości” . Zajęcia z kosmetologii były intensywnym i niezwykle rozwijającym czasem, który pozwolił na zdobycie zarówno  teoretycznej wiedzy  jak i  praktycznych umiejętności z zakresu pielęgnacji skóry, higieny anatomii, wykonywania podstawowych zabiegów kosmetycznych oraz korzystania ze sprzętu kosmetycznego i masażerów. W trakcie zajęć omówione zostały najważniejsze zagadnienia dotyczące budowy skóry, jej typów i najczęstszych problemów dermatologicznych. Poznaliśmy również składniki aktywne wykorzystywane w … Czytaj więcej

Bookmark the permalink.

Comments are closed.