PODSUMOWANIE PROJEKTU LEONARDO

Dnia 30 października 2013r.odbyła się w stołówce Internatu Zespołu Szkół Nr 2 im. Prof. Tadeusza Kotarbińskiego w Dzierżoniowie konferencja pod tytułem „Kucharz czy murarz, każdy jest potrzebny krajowi”, podsumowująca projekt  „Staże i praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo”  zrealizowany przez FRSE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego – Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na zasadach Programu Leonardo da Vinci będącego częścią Programu „Uczenie się przez całe życie”.

Koszt całego projektu to: 87.632,00 euro (351.842,48złotych). Tytuł projektu to: „Praktyka w Unii Europejskiej gwarancją sukcesu w karierze zawodowej”. Partnerem przyjmującym młodzież był Zakład Promowania Kształcenia Zawodowego Związku Przemysłu Budowlanego Berlina i Branderburgii , 14482 Potsdam (Niemcy), Karl-Marks-Strasse 27 .

W realizacji projektu wzięły udział:

*cztery grupy uczniów:

–          Technikum (dwie grupy 10-osobowe):

                               3AT – technik kucharz,

                               2BT – technik kucharz i technik organizacji usług gastronomicznych,

–          ZSZ (dwie grupy 10-osobowe):

                               1AZ – kucharz,

                               1DZ, 2BZ, 2CZ;

Miejscem czterotygodniowych praktyk młodzieży począwszy od kwietnia do października 2013 roku był: ÜAZ Bauwirschaft  Frankfurt/Oder, Am Erlengrund 20, 15234 Frankfurt (Oder). Tutaj młodzież była zakwaterowana w internacie z pełnym wyżywieniem, odbywała szkolenie zawodowe oraz poznawała kulturę i obyczaje regionu Brandenburgii.

                Młodzież przed wyjazdem na czterotygodniowe staże/ praktyki uczestniczyła w zajęciach mających przygotować ich do pobytu w Niemczech. W skład zajęć wchodziły zajęcia dotyczące przygotowania z  języka niemieckiego, przygotowania kulturowego oraz pedagogicznego mające na celu zapoznanie młodzieży z zasadami prawidłowej komunikacji i pracy w grupie.

Specyficzne cele i zawartość projektu w kontekście potrzeb zawodowych uczestników obejmowały:

  • zapoznanie z nowymi technologiami,
  • różnicami pomiędzy społeczeństwami Polski i Niemiec,
  • nabycie i doskonalenie umiejętności miękkich,
  • zwiększenie świadomości potrzeby uczenia się języka i nabywania doświadczeń zawodowych poprzez kursy, praktyki i szkolenia w okresie stażu zawodowego,
  • niwelowanie różnic kulturowych i stereotypów wynikających z różnic historycznych obu narodów.

Uczniowie na zakończenie stażu otrzymali dokumenty potwierdzające ich pracę, a należały do nich: CERTYFIKATY uzyskane od strony niemieckiej oraz EUROPASY MOBILITY, które zostały wręczone uczniom podczas podsumowującej konferencji.

Bookmark the permalink.

Comments are closed.